Начало » Парламентарни избори 2013 » ЦИК » Правилник » Организация на заседанията

Организация на заседанията

Раздел IІ

Организация на заседанията

Чл. 12. (1) Централната избирателна комисия приема своите актове на заседания.

(2) Заседанията на ЦИК се провеждат в сградата на комисията. Проектът за дневния ред на заседанието се публикува предварително и на интернет страницата на комисията.

(3) По решение на ЦИК заседанията могат да се провеждат и в друго населено място или в друга сграда.

(4) На заседанията на комисията могат да присъстват наблюдатели по смисъла на § 1, т. 18 от ДР на ИК, регистрирани по реда на чл. 101б от Изборния кодекс.

 

Чл. 13. (1) Заседанията на комисията са законни, когато на тях присъстват повече от половината от нейните членове.

(2) За заседанията на комисията се съставя стенографски протокол, който се подписва от председателя и секретаря и се публикува на страницата на Комисията в интернет при спазване на Закона за защита на личните данни. Протоколите се съхраняват от определен от Комисията служител.

(3) За заседанията на Комисията се изготвя аудиозапис от определен от Комисията служител.

(4) Заседанията на ЦИК се излъчват в реално време в интернет чрез интернет страницата на Комисията.

(5) Заседанията на ЦИК са открити при спазване на Закона за защита на личните данни.

(6) Всички носители на аудиозаписи от проведените заседания на ЦИК се съхраняват в архива на Комисията.

 

Чл. 14. (1) Заседанията на ЦИК се свикват и ръководят от председателя, а когато той отсъства - от определения от него заместник-председател.

(2) Членовете на ЦИК се уведомяват за датата и часа на провеждане на заседанието и проекта на дневен ред.

(3) Заседания на ЦИК може да се насрочват и чрез уведомяване на членовете на предходното заседание.

 

Чл. 15. (1) Председателят открива заседанието, ако присъстват повече от половината от всички членове. В случай че в насрочения час не е налице кворум, председателят отлага заседанието с 30 минути. След откриване на заседанието комисията определя един от членовете, който да извършва броенето на гласовете.

(2) Проверка на кворума се извършва след всяка почивка или след прекъсване на заседанието, както и със самото гласуване. Проверка на кворума се извършва и когато член изрази мнение, че в залата не е налице необходимият кворум.

(3) Председателят прекъсва заседанието, когато в залата не присъстват повече от половината от членовете на комисията.

 

Чл. 16. (1) В началото на заседанието комисията по предложение на председателя приема дневен ред за заседанието.

(2) В случай че няма готовност по дадена точка от дневния ред, председателят я отлага за по-късен час на същото заседание или за друго заседание.

(3) След приемане на дневния ред в него могат да бъдат включени за обсъждане и други въпроси по решение на комисията.

 

Чл. 17. (1) Председателят на комисията ръководи заседанието и дава думата за изказвания.

(2) Членовете на комисията се изказват, след като председателят им предостави думата.

(3) Думата се иска от място с вдигане на ръка.

(4) Председателят определя поредността на изказванията по реда на заявяванията им.

 

Чл. 18. (1) По процедурни въпроси думата се дава веднага, освен ако има направени искания за реплика, дуплика или за обяснение на отрицателен вот.

(2) Процедурното предложение се прави, без да се засяга същността на обсъждания въпрос и се поставя веднага на гласуване, без да се обсъжда.

(3) Когато са постъпили предложения за прекратяване на заседанието и за отлагането му, първо се гласува предложението за прекратяване на заседанието.

 

Чл. 19. Когато се нарушава редът в залата, с което се пречи на работата на членовете на Комисията, или когато важни причини налагат, председателят може да прекъсне заседанието за определено време.

 

Чл. 20. (1) При разглеждане на проектите за решения на Комисията се обсъждат проектът за решение на докладчика или на работната група, както и проектът на друг член на Комисията, ако има изготвен такъв.

(2) Членовете на Комисията могат да обосновават направените от тях предложения и съображения по обсъждания въпрос.

 

Чл. 21. Когато изказващият се отклонява от обсъждания въпрос, председателят го предупреждава и ако нарушението продължи или се повтори, му отнема думата.

 

Чл. 22. (1) Членовете на Комисията имат право на реплика или дуплика.

(2) Репликата е кратко възражение по съществото на приключилото изказване. Тя се прави веднага след изказването.

(3) Членът на Комисията, към когото е отправена репликата, има право на отговор (дуплика).

 

Чл. 23. Всеки член на Комисията има право на лично обяснение, когато в изказване по време на заседанието е засегнат лично или поименно.

Чл. 24. След изчерпване на изказванията председателят обявява разискванията за приключени.

 

Чл. 25. (1) Решенията на Комисията се приемат с гласуване.

(2) Проектът за решение се гласува, след като Комисията изслуша доклада на докладчика или работната група, проектът на друг член на Комисията, ако е постъпил такъв, както и становищата на членовете на комисията.

 

Чл. 26. (1) Решенията на Комисията се вземат с явно гласуване.

(2) Гласуването е лично. Гласува се „за" или „против".

(3) Гласуването се извършва чрез система за електронно гласуване или с вдигане на ръка.

(4) Председателят обявява резултатите от гласуванията.

 

Чл. 27. (1) След приключване на разискванията председателя обявява процедура по гласуване

(2) От започването на процедурата по гласуване до приключването й не се допускат изказвания.

 

Чл. 28. (1) Гласуването се извършва в следната поредност:

1. предложения за отлагане за следващо заседание;

2. предложения за изменение и допълнение на предложения проект;

3. ново предложение по същество.

(2) Когато има две или повече предложения, те се гласуват по реда на постъпването им.

 

Чл. 29. Предложението се смята за прието, ако за него са гласували не по-малко от 2/3 от присъстващите членове.

 

Чл. 30. (1) Резултатът от гласуването се обявява от председателя веднага.

(2) Когато процедурата по гласуването или резултатът от него бъдат оспорени от член на Комисията веднага след приключването му, председателят го подлага на повторно гласуване. Резултатът от повторното гласуване е окончателен.

Web Content Accessibility Guidelines 2: Level AA Conformance
Благоевград Бургас Варна Велико Търново Видин Враца Габрово Добрич Кърджали Кюстендил Ловеч Монтана Пазарджик Перник Плевен Пловдив град Пловдив област Разград Русе Силистра Сливен Смолян София РИК 23 София РИК 24 София РИК 25 София област Стара Загора Търговище Хасково Шумен Ямбол