Начало » Парламентарни избори 2013 » ЦИК » Правилник » Състав, структура, права и задължения на администрацията

Състав, структура, права и задължения на администрацията

Глава трета

СЪСТАВ, СТРУКТУРА, ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА АДМИНИСТРАЦИЯТА

Чл. 31. (1) Дейността на Централната избирателна комисия се подпомага от администрация, която включва:

1. главен секретар;

2. обща администрация;

3. специализирана администрация.

(2) Администрацията е организирана в една дирекция, ръководена пряко от главния секретар.

Чл. 32. (1) Според разпределението на дейностите, които извършва при подпомагане на ЦИК, администрацията е обща и специализирана.

(2) Общата администрация подпомага осъществяването на правомощията на ЦИК създава условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация и извършва техническите дейности по административното обслужване.

(3) Специализираната администрация подпомага осъществяването на правомощията на ЦИК, свързани с нейната компетентност.

Чл. 33. (1) Административното ръководство на администрацията на Централната избирателна комисия се осигурява от главен секретар.

(2) Дейността на администрацията се осъществява от държавни служители и от лица, работещи по трудово правоотношение. За служителите по трудово правоотношение се прилага чл. 107а от Кодекса на труда.

 

Чл. 34. Общата численост на администрацията на Комисията е 14 щатни бройки, в това число главния секретар, специализираната и общата администрация. Администрацията на Комисията е разпределена в една дирекция - „Административно-финансово, правно обслужване и регистри", съгласно приложението.

 

Чл. 35. (1) Главният секретар ръководи администрацията на Комисията и се назначава и освобождава с решение на Централната избирателна комисия.

(2) Главният секретар по решение на ЦИК за всеки конкретен случай:

1. осъществява правомощията по служебното и трудовото правоотношение със служителите в администрацията, като сключва, изменя и прекратява трудовите и служебните правоотношения със служителите от администрацията и присъжда рангове на държавните служители;

2. изпълнява бюджета и се разпорежда със средствата по бюджета на комисията;

3. сключва договори от името на комисията.

(3) Главният секретар осъществява и следните дейности:

1. организира изготвянето на проект за годишния бюджет на Комисията и проект за разходите по подготовката и провеждането на всички видове избори;

2. организира съставянето и представянето на периодичните отчети за изпълнение на бюджета и годишния финансов отчет на Комисията:

а) контролира движението на средствата по бюджета на Комисията;

б) координира и контролира функционирането на администрацията, като осигурява организационната връзка между административните звена в Комисията, организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена, създава условия за нормална и ефективна работа на звената, осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;

в) докладва на председателя заведените в деловодството на Комисията документи;

г) организира изготвянето на дневния ред за заседанията на Комисията;

д) организира обявяването на решенията на Комисията чрез публикуване на интернет страницата на Комисията и в бюлетина на Българската телеграфна агенция;

е) координира взаимодействието на Комисията с други ведомства и с неправителствени организации;

ж) организира дейността, свързана с предоставянето на достъп до обществена информация;

з) организира изготвянето на проекти за вътрешните актове, свързани с дейността на Комисията, и контролира документообората в комисията;

и) оказва помощ на служителите в администрацията и на членовете на Комисията по въпроси, свързани с дейността на Комисията;

й) представлява ЦИК в качеството му на възложител по реда на Закона за обществените поръчки по решение на Комисията;

к) изпълнява други задачи, възложени му от председателя или секретаря.

(4) При отсъствие на главния секретар за всеки конкретен случай неговите функции се изпълняват от определен от председателя на ЦИК служител.

Чл. 36. Общата администрация подпомага технически дейността на Комисията и на специализираната администрация и извършва дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица и финансово-стопанското обслужване на администрацията.

Чл. 37. (1) Общата администрация в дирекция „Административно-финансово, правно обслужване и регистри" извършва дейностите, свързани с финансово-стопанското и административното обслужване на администрацията и Комисията.

(2) Във връзка с финансово-стопанските дейности и управлението на собствеността:

1. отговаря за организацията на финансовата дейност, вътрешно-финансовия контрол, счетоводството и отчетността в Комисията в съответствие с разпоредбите на закона;

2. организира отчитането на приходите и разходите на Комисията по единната бюджетна класификация в съответствие с определения бюджет;

3. изготвя годишен проект на бюджет на Комисията;

4. съставя месечни, тримесечни и годишен отчет за изпълнение бюджета на Комисията;

5. изготвя ежемесечни и годишни оборотни ведомости и годишен счетоводен баланс;

6. осигурява правилното прилагане на нормативните актове, свързани с организацията по нормирането и заплащането на труда и осигурителните отношения на служителите и членовете на Комисията. Изготвя месечните ведомости за заплати на служителите и възнагражденията на членовете на Комисията;

7. организира и отговаря за текущите и основните ремонти на сградата на Комисията, както и за снабдяването, поддържането, съхраняването, стопанисването и застраховането на материалната база и собствеността на Комисията;

8. организира транспортното обслужване, регистрира и застрахова предоставените или собствените МПС, осигурява тяхната поддръжка, ремонт и технически прегледи;

9. организира конкурсни процедури за сключване на договори с външни организации, изпълнители и доставчици;

10. приема, съхранява и предоставя на членовете на Комисията данни за материалите, постъпили в и от звената на администрацията;

11. подготвя справки за граждани, държавни органи или други институции;

12. отговаря за правилното стопанисване и управление на собствеността на Комисията;

13. изготвя вътрешни правила за финансово управление и контрол в Комисията съгласно Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, които се утвърждават с решение на Комисията;

14. проверява документацията преди поемане на задължение и/или извършване на разход при спазване на процедурите по ЗОП;

15. организира получаването и изпращането на кореспонденцията на ЦИК, воденето и съхраняването на съответните входящи и изходящи регистри съгласно вътрешния правилник за документооборота на Комисията.

16. разработва и предлага принципите за информационно управление и йерархична система за достъп до информация;

17. организира, като поддържа и актуализира страницата на комисията в интернет;

18. осигурява правилното функциониране на необходимите средства за обработка и пренасяне на информацията - хардуера и софтуера, и на правилното функциониране на информационната система на Комисията, като отговаря и за информационната и мрежовата сигурност на администрацията;

19. осъществява връзките на комисията със средствата за масово осведомяване по повод дейността й, включително чрез подготовка и изготвяне на съобщения и справки, след предварително съгласуване с председателя на комисията;

20. организира брифинги, пресконференции, официални, протоколни и работни срещи и семинари;

21. обработва и съхранява библиотечния фонд и архива на комисията и подготвя ежедневен преглед на печата;

22. организира участието на членове на комисията или нейни служители в международни форуми и в съвместни програми и проекти за обучение в страната и в чужбина и задграничните командировки на служителите на комисията;

23. извършва дейностите, свързани с управлението на човешките ресурси и личен състав, дейностите по атестирането, по обучението и повишаването на професионалната квалификация на служителите, организира провеждането на конкурси по Закона за държавния служител, разработва и предлага за одобряване щатното разписание и длъжностните характеристики за държавните служители и лицата на трудово правоотношение в администрацията;

24. изготвя заповедите, свързани с възникването, изменението и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;

25. съхранява служебните досиета на служителите в Комисията;

26. организира деловодната дейност към Комисията, като съхранява входящата и изходящата кореспонденция и осигурява изпращането и получаването на служебната кореспонденция;

27. осигурява изготвянето на протоколите от заседанията на Комисията и събирането на подписите на решенията;

28. участва в изготвянето на документацията за процедури по Закона за обществените поръчки.

(4) Освен определените в правилника функции дирекцията изпълнява и други задачи, произтичащи от закона и възложени от ЦИК.

(5) Предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност, се осъществява от длъжностно лице съгласно длъжностната му характеристика.

Чл. 38. (1) Специализираната администрация при дирекция „Административно-финансово, правно обслужване и регистри" осигурява осъществяването на правомощията на Комисията по Изборния кодекс и ЗПУГДВМС, като:

1. организира създаването и воденeто на регистрите и списъците, предвидени в чл. 26 от ИК съгласно вътрешния правилник за документооборота на комисията;

2. организира съхраняването и обработката на данните за назначаването и състава на РИК и ОИК;

3. подпомага изготвянето на проекти на актове на Комисията;

4. подготвя анализи, информации, отчети и други документи, възложени й с решение на Комисията;

5. предлага и организира провеждането на инициативи, свързани с избирателните права на гражданите;

6. подпомага дейността на Комисията, свързана с международното сътрудничество и връзките й с чуждестранни органи и институции;

7. подпомага комисията при осъществяване на взаимодействието й с други държавни органи и неправителствени организации;

8. организира извършването на преводи на материали от български език на чужд език и от чужд език на български език;

9. организира изпращането на жалбите заедно с преписките по обжалваните решения и определения на комисията и разпореждания на председателя до Върховния административен съд след разпореждане на председателя;

10. подпомага процесуалното представителство на Комисията;

11. предоставя информация по движението на съдебните дела;

12. анализира и систематизира съдебната практика по обжалвани актове на Комисията;

13. съдейства за осигуряване достъпа до обществената информация в съответствие с конституционните права на гражданите и Закона за достъп до обществена информация;

14. отговаря за законосъобразността на вътрешно-административните актове и участва при изготвяне и сключване на договори, по които комисията е страна;

15. изготвя документацията за процедури по Закона за обществените поръчки.

(2) Освен определените в правилника функции специализираната администрация изпълнява и други задачи, произтичащи от закона или възложени от Комисията.

Чл. 39. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в Комисията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред комисията и пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.

Чл. 40. Правата и задълженията на служителите на Комисията по повод изпълнението на служебните и трудовите им правоотношения, както и други отношения, свързани с тях, но неуредени в нормативни актове, се регламентират с Правилник за вътрешния трудов ред, който се утвърждава от председателя след решение на Комисията.

Чл. 41. Деловодната дейност на Комисията, вътрешният документооборот, образуването и разглеждането на преписките, архивът и съхраняването на ведомствените документи се регламентират с Правилник за реда за администриране на документите в комисията, който се утвърждава от председателя след решение на Комисията.

Web Content Accessibility Guidelines 2: Level AA Conformance
Благоевград Бургас Варна Велико Търново Видин Враца Габрово Добрич Кърджали Кюстендил Ловеч Монтана Пазарджик Перник Плевен Пловдив град Пловдив област Разград Русе Силистра Сливен Смолян София РИК 23 София РИК 24 София РИК 25 София област Стара Загора Търговище Хасково Шумен Ямбол